In moeilijke tijden ontstaan er ook mooie dingen. Nu mensen terug meer terugplooien op elkaar en op het gezin, gaan Cartamundi en Intracto het kaartspel terug onder de aandacht brengen. Via www.stayandplay.cards kan iedereen
kaartspellen van over de hele wereld ontdekken en herontdekken.

Een echte ‘kaartbijbel’ met uitleg bestond nog niet. Aan de hand van vakkundige uitleg en filmpjes worden verschillende kaartspellen stapsgewijs uitgelegd. Doel van de beide firma’s is eenvoudig: mensen helpen om van deze tijd het beste te maken. Want ook naast de business as  usual hebben ondernemingen een impact op de samenleving.

De boodschap is duidelijk: blijf binnen. Stay safe. Stay positive. En daar past een kaartspel zeker bij.

Elke thuis zijn kaartspel

Van bij de start was het duidelijk: dit project moet voor heel de wereld beschikbaar zijn. En het  mag niet enkel de meest gekende spellen omvatten. Elk land heeft wel zijn gewoontes en  voorkeuren en het platform laat je dat (her)ontdekken.
Samen spelen verbindt mensen. In bijna elk huishouden is wel een kaartspel te vinden en het is  een perfecte methode om even te de-connecteren van alle nieuws en andere media. Het credo  was simpel: we willen kaartspelers nieuwe spellen van over de ganse wereldbol laten ontdekken.
“Cartamundi is een wereldwijde groep, met een sterk lokaal netwerk. Het platform
stayandplay.cards is een unieke samenwerking tussen al die verschillende Cartamundi-bedrijven met als doel mensen te verbinden” vertelt Stefaan Merckx, CEO van Cartamundi. “Het is de  uitgelezen manier om onze purpose ’Sharing the Magic of Playing Together’ tastbaar te maken.”

Meer dan 100 kaartspellen beschikbaar

Cartamundi is gekend van zijn merken Bicycle, Fournier, Ace Altenburger, Grimaud en Copag.
Voor dit platform staken kenners van de verschillende markten en de experts van de
verschillende teams de koppen bij mekaar.
Wat voor een Braziliaan het meest gespeelde spel is en bijgevolg parate kennis, is voor een Amerikaan een spel waar hij nog nooit van gehoord heeft. Net die cultuurverschillen willen de bedrijven samenbrengen. Spelletjes voor groot en klein, om alleen of met vier te spelen: je kan het voortaan allemaal op www.stayandplay.cards vinden.
Bij lancering van het platform eind maart, zijn er in totaal 104 kaartspellen te vinden. De
komende weken zullen er bovendien regelmatig nieuwe spellen bijkomen, aangezien ook de gebruikers zelf suggesties kunnen indienen via het platform.

Site klaar in 8 dagen

Naast de kennis van Cartamundi voor de spellen, werd er met Intracto de geschikte partner gevonden voor de ontwikkeling van het platform. CEO Pieter Janssens: “Toen we eentelefoontje kreeg over het project waren we meteen erg enthousiast. Op een crisismoment zoals  dit zoek je als onderneming toch ook naar een manier hoe je iets kan terugdoen voor de samenleving. Mensen plooien terug op hun gezin en via deze manier konden we helpen om die  tijd aangenamer en nog kwalitatiever te maken. We zijn dan ook erg blij en ontzettend fier op dit project. Hoedje af ook aan ons team en de experts van Cartamundi om tandjes bij te steken en dit project zo snel te realiseren.”

Marco Van Haaften
Marco.van.Haaften@cartamundi.com