Sinds een aantal jaren heeft Cartamundi groeiende aandacht voor bewegen en gezond leven op de werkvloer.
Naar aanleiding van ‘Wereld Vrouwendag’ ontwikkelde Ante Malfait, een studente opleiding lichamelijke opvoeding, een concept waarbij medewerkers zich binnen de Cartamundi muren kunnen ontspannen.
Voor dit pop-up concept bundelen de Lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding in Turnhout, Heilig Graf Secundair Onderwijs te Turnhout en Cartamundi Turnhout hun vakkennis.

Massage, handverzorging en Zumba

Thomas More afdeling Turnhout kwam met een uitdagend idee op de proppen. De studenten Lichamelijke Opvoeding en Bewegingsrecreatie kregen de opdracht om een pop-up te organiseren voor één dag. Studente, Ante Malfait, nam contact op met Cartamundi. Cartamundi stapte direct mee in het bootje voor het mooie initiatief.

Tijdens de pop-up op 8 maart, staan er verschillende activiteiten op de agenda. Ante sluit de avond af met een Zumba-sessie voor de medewerkers. Tijdens de dag zelf worden er massages en handverzorging voorzien. Hiervoor nam Ante contact op met studenten van Heilig Graf te Turnhout om deze activiteiten op zich te nemen. Studenten van het 5de middelbaar kunnen zich via deze activiteit verbreden in de opleiding en de theorie in praktijk omzetten. Doordat ze buiten de klascontext dit project kunnen doen, leren ze communiceren met de klanten en hun agenda duidelijk inplannen.

Samenwerking onderwijs en onderneming

De pop-up past perfect binnen het Cartamotion project van Cartamundi. Cartamotion wil medewerkers stimuleren om te blijven bewegen, sporten en gezond te leven. Tijd voor jezelf nemen past hier zeker ook in.

Voor de pop-up op te starten was de inzet van de drie partijen onmisbaar. Thomas More Turnhout met het innovatief idee, Heilig Graf met de verzorgingsstudenten en Cartamundi. Cartamundi vindt het belangrijk om als bedrijf studenten een kans te geven om hun theorieën in de praktijk om te zetten. Dit maakt de kloof tussen het onderwijs en het bedrijfsleven kleiner.

Dankzij deze positieve ervaring plannen Thomas More, Heilig Graf en Cartamundi verdere succesvolle samenwerkingen als partners in onderwijs.

Wereld Vrouwendag

Donderdag 8 maart staat bekend als ‘Wereld Vrouwendag’, dit leek voor Ante het perfecte moment om het evenement te organiseren. Cartamundi wilde echter niet discrimineren en laat hun mannelijke medewerkers ook meegenieten van de activiteiten.

Samen tevreden

Cartamundi blikt positief terug : “Studenten zijn de toekomst. Wij vinden het dan ook zeer belangrijk om ze met hun studies te steunen. Wij zijn heel trots op de samenwerking met Thomas More en Heilig Graf.” stelt, Bent Wouters, Planning Finishing Department van Cartamundi.

Ante Malfait, studente Lerarenopleiding van Thomas More is zeer tevreden over de samenwerking: “Ik ben Cartamundi heel dankbaar dat ik de kans heb gekregen om hier mijn pop-up evenement te organiseren. Vandaag wereld vrouwendag was het ideale moment om de mensen in de bloemetjes te zetten maar natuurlijk zijn de mannen ook altijd welkom! Burn-outs zijn een bekend fenomeem in onze samenleving dus ontspanning is de ideale remedie. ”

Griet Mateusen, opleidingscoördinator Lichaamsverzorging Heilig Graf: “Voor de leerlingen schoonheidsverzorging is deze samenwerking een leerrijke en verrijkende ervaring. In ons vak is een goed contact met de klanten zeer belangrijk. Tijdens deze samenwerking leren de leerlingen om contacten te leggen buiten de klassikale context. Naast deze contacten leggen is het inoefenen van de praktijk op externen een goede leerschool. Ze krijgen de kans om hun talenten te laten zien en verder te ontwikkelen. Vanuit het bedrijf hebben we al veel positieve reacties gekregen, dit verhoogt de motivatie van de leerlingen zeker en vast. We zijn dan ook heel dankbaar dat we via de hogeschool Thomas More aan dit project hebben kunnen deelnemen. Bedankt Cartamundi om ons met open armen te ontvangen. ”