Het is een tijdje onvermijdelijk: door corona kunnen kinderen en grootouders even geen rechtstreeks contact hebben. Daarom slaan Cartamundi, smartphoto en bpost virtueel de handen in elkaar. De bedrijven lanceren op 25 maart ‘Ik denk aan jou’, het kaartspel dat kinderen personaliseren voor hun oma’s en opa’s. 10.000 spellen gaan gratis de deur uit. “Zo houden we het contact tussen de generaties levendig”, vertelt Cartamundi-CEO Stefaan Merckx.

Duizenden kinderen en ouderen voelen de gevolgen van de coronamaatregelen. Kinderen moeten zich thuis zien te amuseren terwijl mama en/of papa aan het werk zijn. Grootouders kunnen dan weer te maken krijgen met eenzaamheid en gemis.

Dat willen Cartamundi en Smartphoto niet zomaar laten gebeuren. Op smartphoto.be kan iedereen zijn kaartspel gratis ontwerpen via de aangeboden promocode. De kinderen maken dan een tekening of foto voor oma of opa. Die creatie verschijnt op de rugkant van de speelkaarten. Cartamundi drukt de kaarten en bpost levert ze bij de grootouders af.

“Met deze laagdrempelige actie willen we bij iedereen een glimlach op het gelaat toveren”, zegt Stefaan Merckx. “Kinderen laten hun creativiteit de vrije loop. Dat geeft hun ouders ondertussen de kans om iets anders te doen of even op adem te komen. En grootouders krijgen tegelijk een kaartspel én een knuffel-op-afstand. Zodra de crisis voorbij is, kunnen kleinkinderen samen met hun opa en oma een kaartje leggen. Zo geeft de oudere generatie ook nog een schat aan speltradities door.”

Steun en spelplezier voor de lokale gemeenschap

Cartamundi en smartphoto bieden samen al enige tijd gepersonaliseerde kaartspellen aan. Vandaag worden ze nog meer gedreven door de wil om iets terug te doen voor mens en maatschappij.

Stefaan Merckx: “Onze producten brengen mensen van alle leeftijden samen. Met ‘Ik denk aan jou’ willen we er in de eerste plaats zijn voor de gemeenschap rondom ons. Want in deze moeilijke tijd zijn warme contacten belangrijker dan ooit.” Met de actie blikt Cartamundi vooruit op de Cartamundi Foundation. Die wordt later dit jaar gelanceerd en zal steun bieden aan sociale projecten.

Ook bij smartphoto staan samenzijn en speciale momenten centraal. CEO Stef De corte: “Onze aandacht en liefde tastbaar maken voor elkaar, dat is wat we willen doen. Denk aan een fotoboek vol herinneringen, van je eerste stapjes tot je 50ste huwelijksverjaardag. Zulke tastbare verbindingen krijgen vandaag nog meer waarde. ‘Ik denk aan jou’ geeft kinderen de kans om oma en opa te vertellen dat ze hen missen. Deze actie is een gebaar dat zegt: we zijn er voor elkaar. Bij smartphoto wilden we hier absoluut ons steentje aan bijdragen.”

Afstandsknuffel van de kleinkinderen

Wie graag een ‘Ik denk aan jou’-kaartspel maakt en als een afstandsknuffel naar oma of opa stuurt, vindt de gratis promocode op smartphoto.be. De actie loopt vanaf vandaag tot het einde van de paasvakantie.

Contact voor vragen of interviews

Marco Van Haaften
Marco.van.Haaften@cartamundi.com