Vanaf vandaag kunnen de Cartamundi werknemers gebruik maken van een elektrische poolwagen BMWi3. De aanschaf van deze elektrische wagen past in de algemene duurzaamheidsstrategie van Cartamundi.Deze BMWi3 is niet de eerste elektrische wagen die zijn intrede doet bij Cartamundi. Deze keer echter wordt de elektrische wagen ingezet als versterking voor het poolwagen-park en zal gebruikt worden door werknemers op dienstverplaatsing.
Concreet zijn er op de vestiging in Turnhout reeds 2 elektrische laadpalen voor wagens geactiveerd, waarvan ook de bezoekers kunnen gebruik maken om hun groene wagen op te laden. Daarnaast werd er ook reeds een laadpaal voor elektrische fietsen geïnstalleerd.

De BMWi3 vormt het bewijs dat verantwoordelijksheidszin en rijplezier elkaar perfect aanvullen. BMW zet met dit model dan ook ten volle in op duurzame mobilieit.
Cartamundi schaft het nieuwe BMW model aan bij G&A Motors Turnhout: een bewuste keuze. Door deze aankoop ondersteunt de kaartenfabrikant bewust de lokale economie.

De investering in groene mobiliteit past binnen een ruimer duurzaamheisbeleid. Reeds langere tijd hecht Cartamundi belang aan maatschappelijk verantwoord ondernemen, waarbij er ruime aandacht is voor de werknemers, onze planeet en de gemeenschap.
Zo worden binnen het Cartamotion project werknemers aangespoord om actiever te gaan leven en een gezonder levensstijl aan te meten. Reeds enkele jaren werden er ook reeds verschillende investeringen gedaan rond groene energie en energie efficiëntie: installatie zonnepanelen, isolatie van de fabriekshal en andere energiebesparende maatregelen.
Ook binnen de gemeenschap probeert Cartamundi een actieve rol te spelen. Jaarlijks wordt met kerstmis een financiële bijdrage gegegeven aan een goed doel. Daarnaast is CEO Chris Van Doorslaer ook co-voorzitter van Childrens’s Rights and Business Principles, een initiatief waarin enkele Belgische firma’s het belang van kinderrechten in het bedrijfsleven onderstrepen.
Chris Van Doorslaer, CEO Cartamundi verklaart nader ‘Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen ligt Cartamundi nauw aan het hart. Wij zijn er ons van bewust dat wij onze planeet mooier moeten achterlaten voor de komende generaties en wij hier als bedrijf een prominente rol kunnen in spelen.”

• Persbericht-BMWi3

Persbericht Elektrische Wagen